Nu är vi tillbaka igen.

Hallå alla obruna, kalla, vita och tråkiga svenskar. Nu är jag tillbaka från Floristernas land. Det var skoj och jag är brun och har flätat håret mitt i fina fläter på huvet. Vi var på Disney World, vilket var väldans tråkigt och så var vi på Sea World och Kenedy Space center som var roligt. Vi har också badat och rest lite. Det var roligt. Vi var på Miami beach och det var varmt och skönt fast det var lila flagg vilket betyder att det finns farliga djur. Ett expemel på sådanna är stingrockor och elaka hajar som bits. Har du otur äter dom upp dig. Det är dåligt. Så vi var tvugna att bada långt in mot stranden annars kunde vi se hajar. Och bli uppätna. Stingrockor ser man dock inte utan känner bara ett sting och sen är man död. Hur som helst har denna resa varit bra och ordning och reda har det varit. Vi bodde på ett hotell med bubbelpool och vanlig pool och jag brände mig i solen mellan mina flätor. Det gjorde ont men som min farfar alltid brukade säga : Vill man vara fin får man lida pin. Så. Florida var skoj men nu är jag hemma igen. Jag har shoppat också. Jag har köpt ett par jeans, tre väskor, ett par skor, en stycken present till min Agnes och hennes Lisa och så har jag köpt två par mjukisar och ett par örhängen och en fotlänk. Mina pengar tog slut. Då vart jag less. Men min mamma tvingade ut mig att shoppa i alle fall. Då vart jag arg. Det var min resa i ett nötskal. På hemvägen såg jag Pirates of the carabean och på ditvägen såg jag Transformers fast tvärt om. Detta var min resa till Florida.

Skrivet av: Agurt den Stolte om "Katjas resa till Den nya världen, avsnitt 1/1". Agurt kan du också hitta på hennes blogg, men den kan vi inte nämna p.g.a. andra omständigheter.

Puss och kram

/Agnes och Kattja, fast mest Katja (med ett t).

Kommentarer

Make my day? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (inte nödvändig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0