so sad. :(

Först var alla inne i ett rätt litet begravnings kapell och prästen sa lite saker på först finska, eftersom släkten är finsk, men översatte sen på svenska.Han strödde jord i ett kors på den vita kistan och så sjöng vi två psalmer. Sen bars kistan ut och kördes till graven. Där så sänktes kistan ner av morfar,mormor,Virpi(moster),mamma,Marko(morbror) och någon sysling till mamma. Efter det la man ner blommorna och mamma hade skrivit en dikt om minnerna med hennes mormor, och alla börja gråta. Blommorna var från hela våran familj, Virpis och Markos familj. Mormor och Morfar la också blommor. Båda buketterna var jäätte vackra och jag tror att det är Peters syster som har gjort dom, hon har affär i vaxholm. Sedan la några till sysslingar blommor och mina två kusiner hade varsin blomma som dom la ner i graven. Tårarna började rinna jätte mycket när Camilla (min kusin 18 år) skulle släppa ner sin blomma. För hon grät jätte mycket och var skit lessen. ;( Sen så fotade jag den fina graven lite och gick till huset där fikat var. Alla var fortfarande jätte ledsna... :( Men efter ett tag blev man lite piggare och gladare. När vi skulle åka hem så gick vi tillbaka till graven, eller jag, mamma och Peter gjorde det. Då hade dom lagt på jord på graven och  och lagt blommorna ovanpå. Det var jätte fint, jag kan lägga in någon bild någon gång. <3

//Katja
Nu är jag hemma, ska gå till skolan och möta Sara där och hämta franska mappen.

finland.


Kommentarer
Postat av: matilda

NEJ VA SORLIGT:(<3 mz

2008-11-29 @ 22:51:55

Make my day? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (inte nödvändig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0