Nytt hopprekord! :D + Ett helt inlägg om stallet ;D

Heeejj! :D

Jag var i stallet idag med, det var samling klockan 9. Egentligen skulle vi börjat hoppa halv 10 men vi flyttade det till 10 för Sussi och Elly (ridlärare) var inte klara i stallet. ^^ Vi fem elever byggde hoppbanan sålänge. På ena långsidan var det trestuds, på den andra var det tre galoppbommar och en oxer, och på medellinjen ett rättuppstående hinder som stod lite snett. Vi värmde först upp lite och Midwin var mjuk och följsam, sen hoppade vi en och en på det rättuppstående. Nytt höjdrekord vart det! :D 85cm! :D Hihi, det var jätte roligt, inte så farligt som jag trodde det skulle vara.^^ Det ser ju så jäklars högt ut när man kommer i galopp rakt mot det. :P Hoppade det några gånger, Midwin var lika duktig varje gång! <3 Sen tog vi banan.
Började i höger varv, hoppade trestudsen, sen typ snett igenom på det rättuppstående (eller vad heter det..?), längst kortsidan, oxern och tillsist trestudsen igen. :D Allt gick i galopp, och även fast det var tvunget att gå rätt snabbt så kände jag mig säker! :) Det är bra. :))
Efteråt tog jag hand om Midde,<3 Och så trallade jag runt lite. Fick tråkigt så borstade lite på Flying Dutch, även kallad Bruno. Stackaren har ingen skötare. Hihi <33 Han hårade jätte mycket. -.- x) Föresten kanske jag ska byta til honom som sköthäst. :) Kollade också när dom släppte in hästarna från hagen, dom öppnar grinden sen galopperar hästarna in själva. Tog lite kort, men kan inte ladda över dom, måste ha installations CDn, och den är hos mamma. :/ Men någon annan gång. ;) Föresten kan jag inte ladda upp bilder i ett inlägg... :S Någon som vet varför?

I morgon är det skola. Suck... men ska till stallet efteråt. ^^ Emma också, så vi träffas där! :D
Och på onsdag är det teori. ^^ Hoppas vi får göra något roligt. x)

Nej, nu har jag hårat ner hela bordet med Brunos hår.. måste nog byta om och duscha nu. hehe... Puss på er! :D

PS. Min ridlärare Sussi är bäst! :D xD


Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Haha ja, eller i värsta fall kan jag börja sjunga plågolåten "Snälla, snälla" ;P



Wiii, vad duktig du är! :D

2009-04-13 @ 17:05:32
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG

SVAR: Haha, fast då kanske de absolut inte vill ha med mig, man får ju öronsår redan efter första meningen! ;O

2009-04-13 @ 17:32:01
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: M O S A N

Svar: Tack så himla mycket, din med! :D

2009-04-13 @ 19:44:09
URL: http://lillmosan.blogg.se/
Postat av: M O S A N

Svar: aww, tack! sånt glädjer mig <3

2009-04-13 @ 20:51:19
URL: http://lillmosan.blogg.se/

Make my day? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (inte nödvändig)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0